Recente berichten

Pagina's: [1]
1
Inspecties / Dierenwinkel Joop Blom
« Laatste bericht door annemieke601 Gepost op februari 02, 2015, 11:16:38 pm »
Hoi,

Graag wil ik een melding maken over de dierenwinkel Joop Blom. Hij zit in het winkelcentrum Keizerswaard in Rotterdam Ijsselmonde. De konijnen zitten daar in kleine hokjes, vaak vies water en geen speelgoed. Glazen bakker met fel licht. Soms wel 2 konijnen bij elkaar. Ze hebben de ruimte niet om zich te strekken of om hun kont te keren. Hun natuurlijke gedrag kunnen ze niet uitvoeren. Ik hoop dat jullie dit kunnen verhelpen.

Met t vriendelijke groet,
Annemieke
2
Algemeen / Kattenverjager: Verkoop mag, gebruik niet?
« Laatste bericht door meldpuntschadelijkgeluid Gepost op februari 27, 2014, 09:01:48 am »
Tweede kamer vragen:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kv-tk-2014Z02725.odt
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kv-tk-2014Z02725.html

Volgens rechter* mag geluidshinder niet het verjagen van katten weer wel. Uit het toestel komt een 140 decibel pieptoon. Wat meteen opvalt is dat het om hoogfrequent geluid gaat dat schadelijker is dan normaal geluid. In België zijn Mosquito toestellen verboden gesteld echter in Nederland helaas nog niet. Verder is het niet wetenschappelijk bewezen dat deze luidruchtige pieptonen de dieren verjagen. Er is zelfs een kattenverjager dat zelfs 1500m2 oppervlakte zou beschermen met 140 decibel vanaf 10 kilohertz toon. Volgens diverse KNO artsen is dit geluid schadelijk voor je gehoor. Met name kinderen krijgen last van hun gehoor. Ook hoofdpijn kan hierdoor ontstaan.

Wie verkoopt deze apparaten en wat is uw ervaring in deze?

*= Bron: eerstehulpbijrecht.nl/fragment/recht-regio/zijn-kattenverjagers-toegestaan

Mensen die hiervan hinder hebben kunnen bellen met het meldpunt 06 49 13 77 77. De website is http://www.pieptonen.nl
3
Inspecties / Re: Dierenwinkel 4Animals te Rijswijk
« Laatste bericht door Kimmy27 Gepost op juli 12, 2013, 09:44:59 pm »
Hoi, ik wil ook graag reageren op 4 animals, ik zocht een bepaalde vogel, en deze winkel had ze,
de grote parkeerplaats voor de winkel is inderdaad een stuk of 4 parkeerplaatsen en de winkel ligt echt ergens in de middle of nowwhere. De winkel is wel schoon en netjes vind ik, maar er zaten erg veel valkparkieten bij elkaar en daar heb ik ook iets van gezegd en Linda Minck gaf aan dat ze naar buiten gingen maar het nu nog te koud was.
De vogel die ik zocht heb ik gevonden, wat mij stoorde is dat ik niet kon pinnen alleen contant betalen en er waren mensen voor mij die kochten een vogel van 600 euro, ik dacht een grijze roodstaart en die konden ook niet pinnen.
maw. ze doet het meeste zwart, ik denk dat de belastingdienst een goeie aan haar heeft.
Er zat een kaalgeplukte BEO en dat vond ik ook zielig en ik heb het verhaal van een andere gebruiker gelezen en die had een grijze roodstaart gekocht met veren en bekrot en van dat verhaal ben ik erg geschrokken.
Ik vind het ook vreemd dat ze ALLE vogels met dezelfde spuit voert, dit lijkt mij niet goed.
Verder netjes geholpen en nog steeds blij met mijn vogel. Ik vond haar zeker niet onaardig.
Het deed met ook denken aan Dennis papegaaien in Den Ilp, waar alle papegaaien zonder enige afleiding in een hokje zitten zitten, echt heel triest.
Nu las ik dat Dennis papegaaien familie van haar is, dat verbaast me niet.
Ik vond een aantal vogels er goed bij zitten, ik vond de valkparkieten en de forpus met veel te veel in een kooi zitten en ik vind haar te duur. ze adverteerd op Marktplaats goedkoper.
4
Inspecties / Dierenwinkel 4Animals te Rijswijk
« Laatste bericht door Lovebird Gepost op september 20, 2012, 01:08:35 pm »
Beste forumlezers,

Ondanks de onder andere vele negatieve beoordelingen van de dierenwinkel 4Animals, ben ik er toch een kijkje gaan nemen omdat zij de vogelsoort hadden die wij graag wilden hebben. Door middel van mijn deze topic, wil ik mijn ervaring bij deze winkel delen met jullie.

De winkel is redelijk afgelegen, met openbaar vervoer komen minder goed te doen dan met de auto.
Deze winkel heeft een groot aanbod van vogelsoorten, alle benodigheden voor je huisdier en vogel- en papegaaienkooien (soms zelfs iets goedkoper dan ergens anders).

Ik heb een rondje door de zaak gelopen en zag dat sommige vogels het beter hadden dan andere. Bepaalde vogels hadden wel een grote kooi, terwijl andere vogels met z'n allen in een hele kleine kooi zaten. De uitstraling van de winkel vond ik (naar mijn mening) niet fijn, het is er donker, veel vogels bij elkaar, electriciteitsbedradingen die niet netjes waren verwerkt door de winkel heen.

Wij werden geholpen door een wat oudere mevrouw. Zij wist ons meer te vertellen over de vogelsoort die wij wilden. Echter, in de advertentie op marktplaats (van dezelfde winkel onder naam van eigenaar) stonden andere prijzen vermeld dan die werden genoemd in de winkel. De vogels waren in de winkel 10-20 euro duurder dan vermeld op marktplaats.
Afijn, wij vroegen of wij nog een keer de vogels goed mochten bekijken voordat wij een beslissing zouden nemen. De vrouw kreeg een telefoontje terwijl ze met ons bezig was, nam op en liep weg. Even verderop stonden twee andere medewerkers (mede-eigenaren neem ik aan), waaraan wij dit vroegen, en de klantvriendelijkheid was ver te zoeken. Met een onvriendelijk gezicht en diepe zucht werden we door een van hun geholpen. We vroegen nogmaals naar de prijs van degene die wij wilden en toen werd ons gezegd 'de groene is 39 euro'. De oudere mevrouw kwam terug. Ik vroeg aan haar wat de garantie op de vogels was. Dat was 6 maanden, werd mij verteld.

Na onze keuze om 2 vogels te nemen, hebben we contant betaald (want een pinautomaat is niet aanwezig werd ons via de telefoon verteld; misschien vanwege geen bewijs van betaling?). Onze tassen werden ons overhandigd zonder bon. Ik vroeg waar onze bon was voor de garantie, en deze werd vervolgens met een diepe zucht gegeven. Echter, op de bon stond geen vermelding van de naam van de winkel, noch een correcte datum (00-00-2000). Wij maakten hierover een opmerking, waarop wij het volgende antwoord kregen: "Wij weten wel welke klanten bij ons zijn geweest!"
Sorry maar dit noem ik geen garantie. Ik heb nogmaals om een bon met datum gevraagd, waarop ons een flyer van de winkel werd toegegooid en met een diepe zucht een datum (van een dag eerder nog wel) en handtekening van de medewerkster op de bon werd geschreven.

Daarnaast merkte ik op dat ze voor de groene vogel, waarvan ze zei dat deze 39 euro was, 10 euro meer aangeslagen had op de bon. Ik was er niet meer op ingegaan, omdat ik het helemaal had gehad. Dit was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen en ben nog nooit zo klantonvriendelijk behandeld.

Een ding is zeker: het is wel zeker dat deze winkeleigenaar (beter gezegd: eigenaren) weten dat ze negatieve reputatie hebben op internet. Dit is te merken aan de defensieve houding naar klanten toe. Ze hebben een groot aanbod van vogels en zullen ongetwijfeld wel goed voor de dieren zorgen (wie wil nou slechte reclame voor de zaak?), maar klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid uitstralen naar klanten toe is bij deze dierenwinkel heel ver te zoeken. Ik was blij met onze aanwinst maar ging er weg met een rotgevoel.

Dus bij deze wil ik andere mensen, die van plan zijn om daar naartoe te gaan, op de hoogte brengen van wat ze eventueel kunnen aantreffen bij deze winkel. Met klantvriendelijkheid behoud je je klanten, maar met een tegenovergestelde houding jaag je ze weg!

5
Inspecties / Beoordeling verwijderd
« Laatste bericht door Constantia Gepost op juli 14, 2012, 04:53:17 pm »
Deze:

Admin
Verwijderen

Beoordeling door PetloversXL op 14-07-2012 13:55

Totaal Score (4.75/5)



Verslag


Deze Pets Place-winkel ligt centraal in het centrum en is niet zo heel groot, maar maakt een overzichtelijke en nette indruk. Door het kleine oppervak hebben ze niet zo’n breed assortiment en is bijvoorbeeld de keuze in manden en kussens beperkt.

Bij controle van de knaagdieren hadden deze allemaal een schone fles met water, voldoende voer en ruim hooi. Ook waren er diverse speeltjes beschikbaar.

De aquariums zijn netjes, alleen staan de planten in een aparte verkoopbak en lijkt het vanaf de ingang of de verlichting van de aquariums het niet doet. Ze verkopen geen "vissenkommen" en zijn zeer alert wanneer iemand goudvissen in een kom wil doen. Dan verkopen ze dus geen vissen! Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt.

Het personeel is deskundig en klantvriendelijk. De winkel is gecertificeerd door Stichting Dierbaar.

---

Deze beoordeling is geschreven door een medewerker van Petsplace, te zien aan het e-mail adres. De persoon zal een ban krijgen.
6
Reacties/Vragen / Website geheel vernieuwd!
« Laatste bericht door Constantia Gepost op juli 09, 2012, 03:51:30 am »
Geachte dierenvrienden,

de website is de datum 8 juli 2012 geheel vernieuwd.  :D

Het noeste werk (en het was véél werk) is verricht door Jeroen. Bedankt, Jeroen!
We doen dit allemaal met het welzijn van de dieren in gedachten.

Mocht u iets aantreffen wat niet (naar behoren) werkt, laat het ons weten via dit topic.
Suggesties zijn natuurlijk welkom.

We hopen dat de vernieuwing van de site symbool zal staan voor nog meer inzet voor het welzijn van dieren in dierenwinkels.

Mijn persoonlijke insteek is dat het mij stoort dat dieren verkocht worden voor geld???
Dat is niet juist.
Vroeger, niet eens zo lang geleden, werden er ook mensen verkocht. Zij gingen onder de naam "slaven" door het leven. Natuurlijk besef ik dat de dieren die in dierenwinkels worden verkocht, niet als slaven bedoeld zijn, maar veelal nog steeds gekocht worden uit pure liefde.

Echte liefde is onbetaalbaar, en daarom zou er aan een dier geen prijskaartje mogen hangen, dan wel een duur prijskaartje. Levende dieren zijn geen broodjes of planken hout die over de toonbank gaan, en dienen met alle liefde en soortgerechte zorg omringd te worden. Als een dier goedkoop verkocht wordt, wordt er een verkeerd signaal afgegeven.

Beter bovendien zou de 'verkoop' kunnen en moeten gaan via erkende kwekers die volgens de hoogste normen werken. Zolang dat niet het geval is, blijven wij met deze website aan de weg timmeren.

Omdat dieren in deze tijd nog wel (in dierenwinkels) verkocht mogen worden (ooit zal het anders zijn), dienen wij er met ons allen op toe te zien, dat de dieren behandeld worden zoals we onze liefste familieleden en vrienden zouden willen behandelen.

Ik roep u allen daarom op, actief dierenwinkels te inspecteren en misstanden - en eventueel juist hoogstandjes - hier op deze site, met de juiste en integere (dat is: niet-commerciële) argumenten door te geven.
Het is hier namelijk en immers niet toegestaan uit commercieel belang inspecties in te vullen. Indien wij merken dat dit meespeelt, zal de betreffende inspectie direct verwijderd worden en de gebruiker geband.

Dank u allen voor uw positieve inzet en betrokkenheid, en veel dank nogmaals aan Jeroen!

Constantia Oomen
7
Inspecties / DierenLEED zaak "De Rimboe" in Rotterdam
« Laatste bericht door Constantia Gepost op april 06, 2012, 06:54:17 pm »
Deze zaak met als zeer slechte eigenaar (hij trekt zich immers al vele jaren lang niets aan van het dierenleed dat hij veroorzaakt en van de mensen die erover klagen)  Esra Baris, verkoopt nog steeds 'paaskuikens'.

Ik citeer het Algemeen Dagblad: (http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... atie.dhtml)

Citaat
"Piepjonge kuikens in dierenwinkel De Rimboe in Rotterdam worden opnieuw verkocht als paasdecoratie de komende paasdagen. Volgens de eigenaar, die de donsdiertjes voor 5 euro per stuk verkoopt, brengen veel mensen de dieren na de feestdagen weer terug.
Al sinds 2005 verkoopt Esra Baris de jonge kuikens, en elk jaar kan hij op een storm van kritiek rekenen. Zo zijn de Dierenbescherming en de Partij voor de Dieren faliekant tegen de verkoop. De dieren zouden vreselijk behandeld worden en worden gebruikt als levende voetbal. Bovendien beseffen veel mensen niet dat schattige kuikentjes na zes weken volgroeide kippen of hanen zijn.

Vooral scholen en tehuizen schaffen de kuikens aan, om ze na Pasen weer terug te brengen. 'Dan verkoop ik ze opnieuw', verklaart Baris. Hij benadrukt dat de dieren weinig verzorging nodig hebben: 'Gewoon in een bak met stro zetten en eten geven.'

Impulsaankoop

Ook de stichting Dierenopvang Rijnmond heeft zich met de kwestie bemoeid. Volgens de directeur, Henk Beugeling, werkt elke reactie averechts op de laconieke eigenaar: 'Hij houdt ervan om in de schijnwerpers te staan.' Beugeling gelooft dat veel kopers later spijt hebben van hun impulsaankoop. Het zicht op een volgroeide kip zou eenmaal na de paasdagen niet zo aantrekkelijk zijn. 'Een kippenhok drie hoog op een balkon staat dan alleen maar in de weg.'"

Al een aantal maal via diverse wegen heb ik geprobeerd deze zaak aan te pakken, maar de conclusie mag luiden dat er voor dovemansoren blijkbaar alleen grof geschut werkt.

Ik roep iedereen die een hart voor dieren heeft iets tegen deze zaak te ondernemen, zodat de boodschap eindelijk tot de botte kop van Esra Baris doordringt. In een beschaafd land (mag je toch hopen) als Nederland, moeten wij geen dierenleed dulden. Iedereen die daar klant blijft, is in feite medeschuldig, want zijn klanten dragen eraan bij dat deze zaak bestaansrecht heeft. Dus AJB, boycot deze zaak en schrijf brieven, confronteer de eigenaar verbaal, zoek de pers op, geef deze zaak uw 0 score op deze website. Alles wat maar wettelijk en in een democratie mogelijk is, want deze man trekt zich nergens iets van aan, laten wij dat wel doen, maar dan op de goede manier.

Met vriendelijke groeten,

Constantia (Sten) Oomen
8
Inspecties / Re:Inspectie Pets Place te Arnhem *Kronenburg*
« Laatste bericht door Constantia Gepost op maart 31, 2012, 10:11:17 pm »
Geachte leden,

ik kreeg de volgende mail:

Citaat
Geachte heer/mevrouw,

Sinds enige tijd is de dierenwinkel Pets Place Arnhem Kronenburg overgenomen door Pets Place zelf.
Er zijn geen reptielen meer, het merendeel van de dieren die er zaten zijn weg, er is een compleet nieuw team en de winkel is verbouwd.
Nu zijn wij heel hard aan het werk geweest om een nieuwe start te maken met als gevolg gelukkig heel veel positieve reacties.
Helaas krijgen wij wel nog steeds klanten binnen die via internet ons telefoonnummer opzoeken en dan als eerst via google de forumberichten lezen over de oude winkel.
Dus ik zou willen vragen of de oude forumberichten zouden kunnen worden verwijderd, of dat er duidelijk bij kan worden gezet dat dit absoluut niet langer het geval is.
Wij willen niet meer worden geassocieerd met de oude eigenaar.

Met vriendelijke groet,

Sara Pankras
Bedrijfsleider Pets Place Kronenburg

Daarmee sluit ik dit topic af. Ik hoop dat een ieder vanaf nu, en in de toekomst, louter positieve berichten mogen bereiken over de nieuwe 'Kronenburg'.

Dank allemaal voor jullie grote betrokkenheid en keep up the good work,

Constantia (Sten) Oomen
9
Reacties/Vragen / Re:Nieuw inspectieformulier!
« Laatste bericht door Marc Holt Gepost op januari 10, 2012, 09:43:07 pm »
Ik vind sommige vragen nogal summier en voor de leek onduidelijk. Wat ik hiermee bedoel is en zijn legio mensen die het verschil tussen een zebravink en rijstvogel niet weten hoe moeten deze mensen beoordelen of ze "soortgerechte"voeding en ruimte hebben?
En sommige mensen zullen het ene merk cavia voeding niet herkennen en deze niet als "soortgerecht"beoordelen terwijl het gewoon prima voert kan zijn.

Marc Holt
10
Inspecties / Re:dieren winkel vlieland ten leiden
« Laatste bericht door Constantia Gepost op september 26, 2011, 10:41:21 pm »
Hallo Elly,

je verhaal is schrikbarend. Zou je a.j.b. de Dierenpolitie willen bellen, want alleen als dierenvrienden er iets aan doen, zullen deze misstanden hopelijk ooit eindigen.

Dit is het nummer:

 http://www.dierenwelzijn-nederland.nl/dierenpolitie/u_heeft_een_melding.htm

Citaat
Als u een melding doet over mogelijk verstoord dierenwelzijn, dan wordt deze meestal voor onderzoek uitgezet naar een afdelingsinspecteur.

Deze is werkzaam voor een lokale afdeling van de Dierenbescherming en heeft geen bijzondere bevoegdheden.

Toch kunnen veel meldingen door deze inspecteurs worden afgehandeld.

Als er toch een districtsinspecteur aan te pas moet komen, dan wordt de melding weer teruggegeven aan de Meldkamer.


Telefoon: 0900 – 20 21 210 (0,10 cent p/m)

Veel dank voor je oplettendheid!

MVG

Sten Oomen
Pagina's: [1]