Auteur Topic: Website geheel vernieuwd!  (gelezen 12051 keer)

Constantia

• Administrator
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
    • http://www.constantiaoomen.com
Website geheel vernieuwd!
« Gepost op: juli 09, 2012, 03:51:30 am »
Geachte dierenvrienden,

de website is de datum 8 juli 2012 geheel vernieuwd.  :D

Het noeste werk (en het was véél werk) is verricht door Jeroen. Bedankt, Jeroen!
We doen dit allemaal met het welzijn van de dieren in gedachten.

Mocht u iets aantreffen wat niet (naar behoren) werkt, laat het ons weten via dit topic.
Suggesties zijn natuurlijk welkom.

We hopen dat de vernieuwing van de site symbool zal staan voor nog meer inzet voor het welzijn van dieren in dierenwinkels.

Mijn persoonlijke insteek is dat het mij stoort dat dieren verkocht worden voor geld???
Dat is niet juist.
Vroeger, niet eens zo lang geleden, werden er ook mensen verkocht. Zij gingen onder de naam "slaven" door het leven. Natuurlijk besef ik dat de dieren die in dierenwinkels worden verkocht, niet als slaven bedoeld zijn, maar veelal nog steeds gekocht worden uit pure liefde.

Echte liefde is onbetaalbaar, en daarom zou er aan een dier geen prijskaartje mogen hangen, dan wel een duur prijskaartje. Levende dieren zijn geen broodjes of planken hout die over de toonbank gaan, en dienen met alle liefde en soortgerechte zorg omringd te worden. Als een dier goedkoop verkocht wordt, wordt er een verkeerd signaal afgegeven.

Beter bovendien zou de 'verkoop' kunnen en moeten gaan via erkende kwekers die volgens de hoogste normen werken. Zolang dat niet het geval is, blijven wij met deze website aan de weg timmeren.

Omdat dieren in deze tijd nog wel (in dierenwinkels) verkocht mogen worden (ooit zal het anders zijn), dienen wij er met ons allen op toe te zien, dat de dieren behandeld worden zoals we onze liefste familieleden en vrienden zouden willen behandelen.

Ik roep u allen daarom op, actief dierenwinkels te inspecteren en misstanden - en eventueel juist hoogstandjes - hier op deze site, met de juiste en integere (dat is: niet-commerciële) argumenten door te geven.
Het is hier namelijk en immers niet toegestaan uit commercieel belang inspecties in te vullen. Indien wij merken dat dit meespeelt, zal de betreffende inspectie direct verwijderd worden en de gebruiker geband.

Dank u allen voor uw positieve inzet en betrokkenheid, en veel dank nogmaals aan Jeroen!

Constantia Oomen