Auteur Topic: Dierenwinkel 4Animals te Rijswijk  (gelezen 12977 keer)

Lovebird

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Dierenwinkel 4Animals te Rijswijk
« Gepost op: september 20, 2012, 01:08:35 pm »
Beste forumlezers,

Ondanks de onder andere vele negatieve beoordelingen van de dierenwinkel 4Animals, ben ik er toch een kijkje gaan nemen omdat zij de vogelsoort hadden die wij graag wilden hebben. Door middel van mijn deze topic, wil ik mijn ervaring bij deze winkel delen met jullie.

De winkel is redelijk afgelegen, met openbaar vervoer komen minder goed te doen dan met de auto.
Deze winkel heeft een groot aanbod van vogelsoorten, alle benodigheden voor je huisdier en vogel- en papegaaienkooien (soms zelfs iets goedkoper dan ergens anders).

Ik heb een rondje door de zaak gelopen en zag dat sommige vogels het beter hadden dan andere. Bepaalde vogels hadden wel een grote kooi, terwijl andere vogels met z'n allen in een hele kleine kooi zaten. De uitstraling van de winkel vond ik (naar mijn mening) niet fijn, het is er donker, veel vogels bij elkaar, electriciteitsbedradingen die niet netjes waren verwerkt door de winkel heen.

Wij werden geholpen door een wat oudere mevrouw. Zij wist ons meer te vertellen over de vogelsoort die wij wilden. Echter, in de advertentie op marktplaats (van dezelfde winkel onder naam van eigenaar) stonden andere prijzen vermeld dan die werden genoemd in de winkel. De vogels waren in de winkel 10-20 euro duurder dan vermeld op marktplaats.
Afijn, wij vroegen of wij nog een keer de vogels goed mochten bekijken voordat wij een beslissing zouden nemen. De vrouw kreeg een telefoontje terwijl ze met ons bezig was, nam op en liep weg. Even verderop stonden twee andere medewerkers (mede-eigenaren neem ik aan), waaraan wij dit vroegen, en de klantvriendelijkheid was ver te zoeken. Met een onvriendelijk gezicht en diepe zucht werden we door een van hun geholpen. We vroegen nogmaals naar de prijs van degene die wij wilden en toen werd ons gezegd 'de groene is 39 euro'. De oudere mevrouw kwam terug. Ik vroeg aan haar wat de garantie op de vogels was. Dat was 6 maanden, werd mij verteld.

Na onze keuze om 2 vogels te nemen, hebben we contant betaald (want een pinautomaat is niet aanwezig werd ons via de telefoon verteld; misschien vanwege geen bewijs van betaling?). Onze tassen werden ons overhandigd zonder bon. Ik vroeg waar onze bon was voor de garantie, en deze werd vervolgens met een diepe zucht gegeven. Echter, op de bon stond geen vermelding van de naam van de winkel, noch een correcte datum (00-00-2000). Wij maakten hierover een opmerking, waarop wij het volgende antwoord kregen: "Wij weten wel welke klanten bij ons zijn geweest!"
Sorry maar dit noem ik geen garantie. Ik heb nogmaals om een bon met datum gevraagd, waarop ons een flyer van de winkel werd toegegooid en met een diepe zucht een datum (van een dag eerder nog wel) en handtekening van de medewerkster op de bon werd geschreven.

Daarnaast merkte ik op dat ze voor de groene vogel, waarvan ze zei dat deze 39 euro was, 10 euro meer aangeslagen had op de bon. Ik was er niet meer op ingegaan, omdat ik het helemaal had gehad. Dit was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen en ben nog nooit zo klantonvriendelijk behandeld.

Een ding is zeker: het is wel zeker dat deze winkeleigenaar (beter gezegd: eigenaren) weten dat ze negatieve reputatie hebben op internet. Dit is te merken aan de defensieve houding naar klanten toe. Ze hebben een groot aanbod van vogels en zullen ongetwijfeld wel goed voor de dieren zorgen (wie wil nou slechte reclame voor de zaak?), maar klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid uitstralen naar klanten toe is bij deze dierenwinkel heel ver te zoeken. Ik was blij met onze aanwinst maar ging er weg met een rotgevoel.

Dus bij deze wil ik andere mensen, die van plan zijn om daar naartoe te gaan, op de hoogte brengen van wat ze eventueel kunnen aantreffen bij deze winkel. Met klantvriendelijkheid behoud je je klanten, maar met een tegenovergestelde houding jaag je ze weg!

Kimmy27

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Dierenwinkel 4Animals te Rijswijk
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2013, 09:44:59 pm »
Hoi, ik wil ook graag reageren op 4 animals, ik zocht een bepaalde vogel, en deze winkel had ze,
de grote parkeerplaats voor de winkel is inderdaad een stuk of 4 parkeerplaatsen en de winkel ligt echt ergens in de middle of nowwhere. De winkel is wel schoon en netjes vind ik, maar er zaten erg veel valkparkieten bij elkaar en daar heb ik ook iets van gezegd en Linda Minck gaf aan dat ze naar buiten gingen maar het nu nog te koud was.
De vogel die ik zocht heb ik gevonden, wat mij stoorde is dat ik niet kon pinnen alleen contant betalen en er waren mensen voor mij die kochten een vogel van 600 euro, ik dacht een grijze roodstaart en die konden ook niet pinnen.
maw. ze doet het meeste zwart, ik denk dat de belastingdienst een goeie aan haar heeft.
Er zat een kaalgeplukte BEO en dat vond ik ook zielig en ik heb het verhaal van een andere gebruiker gelezen en die had een grijze roodstaart gekocht met veren en bekrot en van dat verhaal ben ik erg geschrokken.
Ik vind het ook vreemd dat ze ALLE vogels met dezelfde spuit voert, dit lijkt mij niet goed.
Verder netjes geholpen en nog steeds blij met mijn vogel. Ik vond haar zeker niet onaardig.
Het deed met ook denken aan Dennis papegaaien in Den Ilp, waar alle papegaaien zonder enige afleiding in een hokje zitten zitten, echt heel triest.
Nu las ik dat Dennis papegaaien familie van haar is, dat verbaast me niet.
Ik vond een aantal vogels er goed bij zitten, ik vond de valkparkieten en de forpus met veel te veel in een kooi zitten en ik vind haar te duur. ze adverteerd op Marktplaats goedkoper.