Auteur Topic: DierenLEED zaak "De Rimboe" in Rotterdam  (gelezen 7145 keer)

Constantia

• Administrator
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
    • http://www.constantiaoomen.com
DierenLEED zaak "De Rimboe" in Rotterdam
« Gepost op: april 06, 2012, 06:54:17 pm »
Deze zaak met als zeer slechte eigenaar (hij trekt zich immers al vele jaren lang niets aan van het dierenleed dat hij veroorzaakt en van de mensen die erover klagen)  Esra Baris, verkoopt nog steeds 'paaskuikens'.

Ik citeer het Algemeen Dagblad: (http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... atie.dhtml)

Citaat
"Piepjonge kuikens in dierenwinkel De Rimboe in Rotterdam worden opnieuw verkocht als paasdecoratie de komende paasdagen. Volgens de eigenaar, die de donsdiertjes voor 5 euro per stuk verkoopt, brengen veel mensen de dieren na de feestdagen weer terug.
Al sinds 2005 verkoopt Esra Baris de jonge kuikens, en elk jaar kan hij op een storm van kritiek rekenen. Zo zijn de Dierenbescherming en de Partij voor de Dieren faliekant tegen de verkoop. De dieren zouden vreselijk behandeld worden en worden gebruikt als levende voetbal. Bovendien beseffen veel mensen niet dat schattige kuikentjes na zes weken volgroeide kippen of hanen zijn.

Vooral scholen en tehuizen schaffen de kuikens aan, om ze na Pasen weer terug te brengen. 'Dan verkoop ik ze opnieuw', verklaart Baris. Hij benadrukt dat de dieren weinig verzorging nodig hebben: 'Gewoon in een bak met stro zetten en eten geven.'

Impulsaankoop

Ook de stichting Dierenopvang Rijnmond heeft zich met de kwestie bemoeid. Volgens de directeur, Henk Beugeling, werkt elke reactie averechts op de laconieke eigenaar: 'Hij houdt ervan om in de schijnwerpers te staan.' Beugeling gelooft dat veel kopers later spijt hebben van hun impulsaankoop. Het zicht op een volgroeide kip zou eenmaal na de paasdagen niet zo aantrekkelijk zijn. 'Een kippenhok drie hoog op een balkon staat dan alleen maar in de weg.'"

Al een aantal maal via diverse wegen heb ik geprobeerd deze zaak aan te pakken, maar de conclusie mag luiden dat er voor dovemansoren blijkbaar alleen grof geschut werkt.

Ik roep iedereen die een hart voor dieren heeft iets tegen deze zaak te ondernemen, zodat de boodschap eindelijk tot de botte kop van Esra Baris doordringt. In een beschaafd land (mag je toch hopen) als Nederland, moeten wij geen dierenleed dulden. Iedereen die daar klant blijft, is in feite medeschuldig, want zijn klanten dragen eraan bij dat deze zaak bestaansrecht heeft. Dus AJB, boycot deze zaak en schrijf brieven, confronteer de eigenaar verbaal, zoek de pers op, geef deze zaak uw 0 score op deze website. Alles wat maar wettelijk en in een democratie mogelijk is, want deze man trekt zich nergens iets van aan, laten wij dat wel doen, maar dan op de goede manier.

Met vriendelijke groeten,

Constantia (Sten) Oomen