Auteur Topic: Inspectie Pets Place te Arnhem *Kronenburg*  (gelezen 51043 keer)

KWeBBeL

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Inspectie Pets Place te Arnhem *Kronenburg*
« Reactie #15 Gepost op: december 03, 2008, 09:42:12 am »
Ik vraag me eigenlijk af of forestmeisje soms beledigd is  omdat haar gevraagd werd de fret met rust te laten. Toevallig kom ik ook regelmatig bij Pet's Place in Kronenburg Arnhem en heb daar nooit iets vreemds aangetroffen, in iedere dierenspeciaalzaak is weleens wat aan de hand dacht ik zo.

Schildpadopvang Boekel

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: december 04, 2008, 07:30:33 pm »
Wat ik hier lees is iets meer dan wat aan de hand, verstand van reptielen hebben ze in ieder geval niet.

Knapknapperige

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: februari 06, 2009, 08:24:09 am »
De site waar ik het op kan zetten zodat ik het weer hierop kan zetten is offline. Dus kan dit vanavond nog niet doen. Ik hoop het morgen hier te hebben.

reptielthuis

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: februari 21, 2009, 12:18:19 am »
Echter ben ik zelf gisteren bij Pets Place Arnhem geweest Vestiging  Kronenburg.

echter zag ik dat zijn reptielen achter in zeer verwaarloos  en somber uit zagen. ook de klant vriendelijkheid was NUL.

ze vissen bak vol aanslag met alg, of lagen dode vissen in.
ook vind ik niet kunnen waterschildpadden bij ciclides vissen in doen plaats dat je weet dat waterschildpadde vlees eters zijn. (die eten vis leven op) en dat spreek ik uit ervaring heb er zelf bij me zoontje 2 schildpadjes.

ook zijn grote Jemen Kameleon keek erg somber uit ze ogen achter.
echter is deze personeel niet echt op de hoogte van hun eigen reptielen en vis soort als je een bepaalde vraag steld.

gr. reptielthuis

GerardA

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: juni 07, 2010, 11:04:18 am »
Vanochtend zijn we langs geweest bij deze vestiging en ze hebben tijdelijk de konijnen (zwaarder dan 3 kg) en de vogels (parkieten?) bij elkaar in het hok gestopt.

We zagen dan een van de vogels op de grond lag (ziek?) met kleine rode vlekjes aan de vleugels (de vogel zelf was groen). Terwijl we zaten te dubben om het binnen te melden, kwam een van de konijnen langshuppelen en nam doodleuk een hap uit het gevallen vogeltje. We hebben dat toen binnen gemeld, waarna een verkoopster het vogeltje eruit verwijderde, maar dit lijkt me nauwelijks de bedoeling, vogels met konijnen in 1 hok.
Voordat de verkoopster het vogeltje had verwijderd, waren er ook nog 2 andere konijnen die inmiddels het vogeltje hadden gespot alszijnde interessant en die hebben dan ook een hap uit het vogeltje genomen. Weliswaar alleen uit de veren, maar dat kan voor een vogel net zo pijnlijk zijn.

We hebben ook de dierenbescherming gebeld, maar die konden er op dat moment niets mee doen. We kregen wel te horen dat de vestiging nauwgelet wordt gevolgd vanwege de vele klachten.

Ik ben bij puur toeval op deze site terecht gekomen omdat ik op zoek was naar het adres en deze link redelijk hoog in google werd vermeld.

Constantia

• Administrator
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
    • http://www.constantiaoomen.com
« Reactie #20 Gepost op: juni 09, 2010, 10:34:19 am »
@ Gerard

OMG, dat gaat wel HEEL ver. Hier kan ik heel boos om worden en dat ben ik dus nu ook. Konijnen en vogels samen? Zo iets vreemds heb ik nog niet eerder gehoord. De inspectiedienst moet ingrijpen lijkt mij, anders is ze zelf ook niet meer geloofwaardig.
Goed dat je dit onmiddellijk gemeld heb, dit is ronduit dierenmishandeling...

Groetjes,

Sten Oomen

Constantia

• Administrator
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juni 09, 2010, 11:02:31 am »
Hallo allemaal.

Ik heb naar aanleiding van Gerards bericht de dierenpolitie gebeld, want dit wordt wel erg gortig. Ook is deze topic al meer dan 11000 keer bekeken, en dat zegt ook wel wat.
Het meisje aan de lijn gaf het advies om foto's te maken van misstanden, zodat er bewijs van dierenleed is. En meld het vooral bij:

Telefoon: 0900 – 20 21 210 (0,10 cent p/m)

Gerard, had je dit ook bij dit nummer gebeld? Zij kunnen alleen notitie maken van verslagen uit eerste hand. Helaas wonen wij niet erg in de buurt, want het wordt wel dringend tijd dat we dit zelf eens gaan bekijken.

Ze zei dat de dierenpolitie zeker wat doet met de meldingen, dus ajb, tref je dierenleed aan, meld dit dan.

Het meisje zei ook dat het alleen maar goed is, dat dit onder het publiek bekend is, en dat het publiek  dierenzaken die over de scheef gaan, in stand houdt door er nog steeds te gaan kopen.

Vriendelijke groeten,

Sten Oomen

GerardA

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Inspectie Pets Place te Arnhem *Kronenburg*
« Reactie #22 Gepost op: juni 12, 2010, 09:40:55 am »
We hebben met de dierenbescherming gebeld, niet de dierenpolitie. We hebben er ook niet aan gedacht om foto's te maken - dat bedenk je helaas altijd pas later  :-

Maar we komen dan ook niet vaak daar; hooguit een keer per maand / per twee maanden, dus we verwachtten dan ook niet daar op korte termijn weer te verschijnen.

Als iemand anders daar toevallig langs komt en de foto's kan maken van het gedeelde hok, zou dat gewaardeerd worden.

Ik hoor wel dat ze blijkbaar bezig zijn met een verbouwing, maar ik heb geen idee of dat loze geruchten zijn of dat het de reden is voor deze absurde combinatie van dieren in een kooi.

Constantia

• Administrator
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: juni 13, 2010, 10:34:51 pm »
@ Gerard

Ah, volgende keer maar de dierenpolitie bellen, het nummer dat op deze site staat. Ja, misschien kan iemand foto's maken, maar als ze met een verbouwing bezig zijn, gaan ze het hopelijk! verbeteren...

Bedankt voor je inzet; met elkaar krijgen we het wel voor elkaar dat de dierenwinkels beter worden.

Groetjes,

Sten

Schildpadopvang Boekel

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: juli 04, 2010, 09:22:38 am »
Blijkbaar hebben hier alle actie's resultaat gehad, deze pet's place heeft geen reptielen meer, hoop dat dit een verbetering voor alle dieren inhoud.

SanneSanne

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: november 01, 2010, 03:21:09 pm »
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum. Ik kwam op dit forum terecht nadat ik al meerdere keren slechte indrukken krijg van deze dierenwinkel. Vandaag was ik in de winkel die net open was en alle konijnen hadden totaal geen water meer! Er zaten +/- 4 of 5 konijnen in 1 hok bij elkaar met 1 grote waterfles, waar ze waarschijnlijk het hele weekend mee hebben moeten doen met zijn allen. Om de beurt dronken ze uit de fles waar niets meer in zat. Ook buiten in de grote kooi waar cavia's en vogels bij elkaar zitten (iets wat ik ook heel slecht vind, op drukke dagen loopt iedereen daar langsheen en vogels en konijnen/cavia's bij elkaar lijkt me niet goed voor beiden) zat geen druppel water meer in de flesjes. Ik attendeerde de verkoper erop en hij reageerde vrij laconiek met: "Ja, dat meisje daar is er mee bezig..". Inderdaad, ze was er mee bezig maar ik ben toch echt van mening dat deze beestjes altijd de toegang moeten hebben tot water. Eén konijn in een andere glazen bak zat met een nat pootje in haar bakje.Omdat het daar om een glazen kooi gaat, kunnen ze geen flesje ophangen. Echter vraag ik me af wat er gebeurt als de konijntjes het bakje water omgooien net nadat de winkel sluit. Blijkbaar hebben ze dan dus geen water meer.. Dit mag toch niet?? Ik word hier heel somber van!

Constantia

• Administrator
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: januari 11, 2011, 11:37:56 am »
Een verlate reactie aan SanneSanne

Je benoemt zeer terechte punten van kritiek. Ik vraag me of of het daar nog steeds verkeerd gaat. Ik hoop dat mensen hun bevindingen blijven opschrijven.

Niels

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: juli 06, 2011, 09:57:00 am »
Ik ben afgelopen maandag in deze dierenwinkel geweest.

Schandalig. Echt.

Buiten de winkel stond een grote kooi vol met vogels en onderin, in dezelfde kooi, zaten 2 grote, zeer onrustige konijnen. Hun water was smerig, waarschijnlijk door de vogels bovenin.

Binnen was het een enorme bende op de vloer. De ratjes en muizen schenen amper eten te hebben, zelfs het hok met babyratjes.

Hier moet zo snel mogelijk actie voor worden ondernomen.

Constantia

• Administrator
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: juli 08, 2011, 10:25:25 pm »
Ongelooflijk, leren sommige dierenwinkel eigenaren het dan nooit?  :o  :'(
Niels, zou je niet de Dierenpolitie bellen? Alleen mensen die iets zelf geconstateerd hebben, kunnen het melden, anders zou ik het doen.

Alvast bedankt,

Sten

Schildpadopvang Boekel

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: juli 26, 2011, 02:27:01 pm »
Mogelijk dat deze eigenaar is in Gemert gaat kijken, daar ziet hij een dierenwinkel zoals een dierenwinkel er behoort uit te zien.