Auteur Topic: pets place in muiden  (gelezen 5042 keer)

kelly

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
pets place in muiden
« Gepost op: augustus 07, 2010, 08:01:35 pm »
hier zag ik een aantal zaken die me stoorde en een klacht over wou indienen,echter blijkt dat pets place geen algemeen email heeft en elk filliaal een franchise is waardoor het allicht ook weinig zou uithalen .
na wat googlen kwam ik op deze site uit dus hoop dat er hier wat met mijn opmerkingen gedaan word .

wij zijn reeds een keer of drie  bij pets place in muiden geweest enerzijds voor enkelle van onze vissen en anderzijds omdat we onze hamster en toebehoren daar gekocht hebben .

gisteren waren we daar dus weer omdat we enkelle visjes wouden bijkopen ,wat me opviel was dat er in twee van hun bakken een dode vis lag en twee die zo goed als dood waren en aan de oppervlakte dreven .
dus ik dacht ik wijs de verkoopster er even op (ik had die verkoopster er nog niet eerder gezien ),die reageerde nogal verveeld maar ze ging dan toch even kijken met een schepnetje om ze eruit te halen ,de twee vissen bleken dus wel nog te leven maar bewogen nauwelijks meer (waren twee flinke vissen dus duidelijk geen fragiele kleintjes meer maar echt doodzieke volwassen vissen )
de reactie was nou naja en dat was het ...er werd verder ook niets aangedaan of verder naar omgekeken .

lijkt mij dat deze vissen gelijk in quarantaine hadden gemoeten en nader bekeken had moeten worden of en welke medicijnen ze hadden moeten hebben ,lijkt mij dat men er in een dierenwinkel genoeg van heeft toch ??

er waren ook voldoende lege bakken om dit mogelijk te maken .
ook zaten er soorten bij elkaar die niet bij elkaar horen volgens mij .

dit zegt mij nogal wat over hoe men daar met dieren omgaat !
er staan dus ook drie grote glazen kale open bakken met vissen (waar dus ook de zieke vissen inzaten)zonder enige plantjes,beschutting of wat dan ook gewoon een glazen bak met vissen en niks meer dus met veel en veel te weinig ruimte voor de vissen in !!! ik zag ook dat er een vis op de rand tussen twee bakken lag te spartellen maw ze kunnen van de ene naar de andere bak !

kelly

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re:pets place in muiden
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2010, 08:15:22 pm »
zo ie zo valt het me trouwens op dat er altijd erg jonge meisjes in de winkel staan die je dan ook niet kan verwijten dat ze weinig verstand van de dieren hebben ,wat blijkt uit het feit dat men me bv hamsterwatten aanrade voor onze hamster omdat dat zo lekker zacht was terwijl deze levensgevaarlijk zijn !!
(dat men er ook tig tal onveilige hamsterradjes ed verkopen zal wel typisch voor elke dierenwinkel zijn helaas ik heb het nl nog nergens anders gezien maar goed dat ter zijde gelaten )
dit lijkt me een verantwoordelijkheid van de eigenaar of franchise ondernemer om hier wat aan te doen !!

Schildpadopvang Boekel

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: augustus 13, 2010, 07:49:38 am »
Dit soort toestanden ziet men niet alleen bij Pets'Place maar bij veel meer dierenwinkels.

Het is ook daarom dat van uit de regering de vraag is gekomen om richtlijnen op te stellen en voor winkels een keurmerk  in te voeren.

Hier wordt op dit moment hard aan gewerkt door verschillende instantie's onder andere door het Landelijk Informatie Centrum Gezelschapsdieren.

Mocht je misstanden tegenkomen waarvan je denkt dit kan niet door de beugel raad ik je aan om contact op te nemen met de Landelijke Inspectie Dienst (LID) van de Dierenbescherming.

Constantia

• Administrator
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
    • http://www.constantiaoomen.com
« Reactie #3 Gepost op: augustus 16, 2010, 11:29:43 am »
Hallo Kelly & Schildpadopvang Boekel.

Inderdaad, we moeten ons blijven inzetten om de misstanden in dierenwelzijn aan te pakken.
Kelly je kunt een inspectieformulier over die specifieke winkel invullen. De dierenwinkeleigenaren gaan vroeg of laat beseffen dat het welzijn van dieren in het oog loopt. Geld als motivatie moet overruled worden door werkelijke liefde voor dieren. En als je die liefde niet voelt, dan zou je geen recht mogen hebben op een dierenwinkel. Dat is mijn mening!

Hartelijke groeten,

Sten